Hem llegit a la revista britànica Olive un article molt interessant sobre les tendències en matèria d'alimentació i gastronomia per aquest any que acabem de començar. Que la paraula del 2009 és crisi (o "credit crunch", com en diuen ells), en podem estar segurs, fins i tot a la cuina. Segons aquesta revista, i a partir d'una enquesta realitzada als seus lectors, la gent aquest any gastarà menys en sortir a menjar fora però, per contra, dedicarà més temps i més diners a fer-ho a casa. Si això fos cert, i amb el perdó del gremi de la restauració, no ho trobem una notícia gens negativa.
Ens alegraríem molt de que la gent tornés a cuinar a casa, fent receptes d'aquelles que gairebé ja només fan les àvies, comprant productes locals i de temporada, convidant amics a casa i gaudint del fet de cuinar tant com del de menjar. Seria una manera de valorar els nostres productes i la nostra cultura culinària, i de guanyar criteri davant certes tendències absurdes i buides de contingut. No estem en contra, ni molt menys, de sortir i anar de restaurants. Però creiem que com més cuinem a casa i més anem a comprar al mercat, més elements tindrem per jutjar i valorar el que aquests ens ofereixen, i per destriar els que realment valen la pena dels que ens estan intentant donar gat per llebre.
Tenim al nostre abast un munt de productes interessants i que no suposen una despesa extraordinària. Verdures de temporada, fruites, formatges artesans de mil varietats, embotits, vins... I una infinitat de maneres de cuinar-los, deixem-nos guiar per la mare, l'àvia, un llibre de cuina de confiança o per la nostra creativitat!
Ah, i parlant de productes de qualitat a preus competitius, dir-vos que l'article, en l'apartat de vins, recomana el cava Pere Ventura, que el trobareu a http://www.moltbo.com/
Bon any 2009!
18 de gener, 2009
Tendències per al 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada