15 d’abril, 2009

Època de canvis i oportunitats

Amb la crisi, tots els negocis rumien com poden mantenir-se. I els més dinàmics i espavilats troben la manera d'0ferir al client els seus productes de formes més econòmiques. Bàsicament, despullen el producte d'allò que no és essencial i es cobren tots els complements per separat. I un exemple que tots podem trobar avui en dia són els menús dels restaurants.

Un producte tan popular com un menú d'un restaurant, encara que sigui al centre de Barcelona (al passeig de Gràcia, per exemple), ja s'ha adaptat a la situació econòmica actual. Ja fa uns quants mesos que s'anuncien diferents fórmules per fer el menú o diferents menús més barats. El restaurant escriu a la pissarra que posa fora la porta el menú del dia amb el preu habitual, i just a sota hi ha alguna opció diferent com ara no fer segon plat o no fer postres per abaratir el preu del menú. A França d'això se'n diuen "formules" i s'ofereixen especialment als migdies, en comptes dels menús.

També podem veure menús molt calòrics basats amb patata, llegum i ous. És a dir, menús amb matèries primes barates. Són productes que no s'utilitzaven massa per la seva "vulgaritat", però que avui en dia es tornen a mirar amb bons ulls pels cuiners.

Així que actualment tenim noves oportunitats per menjar bé i barat de nou als restaurants de menú. Val la pena aprofitar-les. Però compte en què ofereixen i què no. Duros a quatre pessetes no existeixen i si us estan proposant els mateixos productes que abans a un preu inferior, o bé abans ens enredaven o bé hi ha alguna trampa. Per exemple la beguda (especialment el contingut de les ampolles), el pa, els postres o el cafè.